l'Alternativa  

Calle Montalegre 5, 08001 Barcelona, Barcelona

http://alternativa.cccb.org

 

ACTIVITAT: EL COLOR DE LA REALITAT. LA DIRECCIÓ DE FOTOGRAFÍA EN EL CINEMA DOCUMENTAL. Dijous 14 de novembre

L'ALTERNATIVA ACTIVITATS
08/10/2019
 
 

Dijous 14 de novembre, de 10h a 12h. Auditori CCCB. 

Amb la col·laboració de: Master en Teoria y Práctica del Documental Creativo de la UAB


Ponents:

Carlos Muñoz: Director de fotografía, realizador i docent

Lara Vilanova: Directora de fotografía, colorista i docent


Modera: 

Josep Mª Català / Catedràtic de Comunicació Audiovisual de la UAB.

 

El documental mantéuna relació privilegiada amb la realitat ¿Això l’immunitza, però, contra els filtres de l’aparell tecnològic en què es basa el cinema en general? La tendència recent d’acolorir documentals antics que en origen eren en blanc i negre ens obliga a preguntar-nos fins a quin punt la tecnologia determina la realitat. ¿El documental capta la realitat tal com és o bé en construeix la seva pròpia visió? ¿Els documentalistes pensen larealitat a través de la direcció de fotografia? En aquest cas, de quines tècniques i reflexions se serveixen?

 
 

ACTIVITAT: L’ART DE PROJECTAR. SINGULARITATS DEL COMISSARIAT CINEMATOGRÀFIC. Dimecres 13 de novembre.

L'ALTERNATIVA ACTIVITATS
08/10/2019
 
 

Dimecres 13 de novembre, d’11 a 13 h. Auditori CCCB.

Amb la col·laboració de: Escuela de Cine Elías Querejeta


Ponent:

María Palacios Cruz: coordinadora del Departament de Comisariat de l’EQZE


La reflexió sobre l’exhibició cinematogràfica està present en l’entorn del cinema des dels seus orígens; la seva conceptualització, però, és molt recent i encara es troba en fase de sistematització. En aquesta sessió mirarem d’identificar les singularitats de la curadoria cinematogràfica, a cavall entre els àmbits de les arts visuals i el cinema. Parlem d’una activitat “singular”, però també d’un compendi de moltes altres activitats. D’aquesta manera, el “comissari” esdevé programador, productor, crític, docent, escriptor… o, segons Serge Daney, passeur.

 

En aquesta sessió parlarem de la curadoria cinematogràfica en la seva diversitat i especificitat, del seu paper agent en la creació i de la seva responsabilitat en l’expansió dels nous espais d’exhibició cinematogràfica.

 

 
 
 
 
Pàgines    1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>